Ouderen in beweging

Waarom sporten voor senioren vele voordelen kent

Sporten op oudere leeftijd heeft zeker zin, zelfs na een leven lang niet gesport te hebben. We zetten de voordelen van sporten op oudere leeftijd voor u op een rijtje:

Sporten op oudere leeftijd

  • studies wijzen uit dat regelmatig sporten uw levensverwachting verlengt.
  • sporten maar ook gewoon in beweging blijven helpt uw geheugen te verbeteren
  • sporten zorgt ervoor dat de kans op een hartinfarct met vijf à tien % daalt.
  • een fit lijf zorgt voor langere zelfstandigheid en onafhankelijkheid.
  • teamsporten blijken goed voor de sociale contacten.

Ouderen in beweging

Toch is het verstandig om als oudere bepaalde risicovolle sporten niet te beoefenen. Zo kunt u beter niet gaan bergbeklimmen, diepzeeduiken of raften. Wilt u deze sporten toch uitoefenen dan is een doktersonderzoek, met een uitgebreid hartonderzoek, aan te bevelen. Natuurlijk zijn er naast deze extreme en toch vaak gevaarlijke sporten andere sportmogelijkheden die je op oudere leeftijd goed kunt uitoefenen. Het belangrijkste is uiteindelijk dat u in beweging blijft. Met een stevige strand- of boswandeling houdt u uw lichaam en geest ook in conditie. Maar ook door te tuinieren of te klussen blijft u in beweging.

Sportief in beweging met Indoor curling

Indoor curling is een nieuwe sport in Nederland die door jong en oud beoefend kan worden. Het is laagdrempelig waardoor iedereen mee kan doen, ook ouderen en mensen met een handicap. Het competitieve spel geeft al snel een gezonde strijd tussen de teams. Bekijk vooral even de filmpjes & foto’s. Bent u benieuwd of Indoor curling iets voor u is. Wellicht als sportieve activiteit voor uw bewoners, recreatie- of sportzaal? Neem dan vrijblijvend contact met ons op middels het contactformulier (rechts).

Het is belangrijk dat sporten een positief effect heeft op je gezondheid. Wanneer u beter in uw vel zit en uzelf fitter voelt, beleeft u ook veel plezier aan het sporten.